212 O fuzji Orlen – Lotos 2021.03.08

212 O fuzji Orlen – Lotos 2021.03.08

Jestem kategorycznie przeciwko tej hucpie, mającej na celu: najpierw koncentrację polskiego przemysłu naftowego, a następnie jeo przejęcie.. Powodują bowiem, już dziś,  uratę znacznej części posiadanego majątku rzeczowego polskiego  Argumenty o korzyściach, jakie miałby uzyskać Orlen i pośrednio państwo Polskie, mające 27 % udziałów w tej firmie /w Lotosie 53%/ , są tego samego /identycznego/ gatunku jakimi się kierowano łącząc szczecińską Stocznię Remontową „Gryfia” ze Stocznią Remontową w Świnoujściu, i wkrótce:

W 2013 stocznia została połączona ze Szczecińską Stocznią Remontową „Gryfia”. Połączony podmiot przyjął nazwę Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A.[8] W 2015 połączona firma sprzedała 2/3 zlokalizowanych w Świnoujściu nieruchomości postoczniowych[9].            [1]                                                         

Po zyskownym opyleniu tych nieruchomości , Gryfia szczecińska odłączyła się od swojej świnoujskiej „córki”  i z tego co pamiętam, była Stocznia Remontowa w Świnoujściu  jest w stanie likwidacji…Tak się zarzyna kurę co znosi złote jajka, w tak strategicznym miejscu.

Solidaruchy, zapewne spełniając życzenia swoich strategicznych sojuszników, odsuwają Polskę od tego wstrętnego morza, które Anglosasi uznali za swoją domenę.                                                        Po likwidacji przemysłu morskiego, następnym krokiem jest depopulacja obszaru na którym nie ma pracy, zaś z tego miejsca już blisko do podjęcia dyskusji: czy Polska powinna mieś tak rozległe wybrzeże, skoro nie potrafi go z pożytkiem zagospodarować i wykorzystać…Co dziś się dziej w Szczecinie np.

Nawet Amerykanie wiedzą o tym; kiedy onegdaj prez. Wilson, wysyłał w 1919 do Europy  płk. House’a dla udziału w ustaleniu granic powstającego państwa polskiego, w instrukcjach jakie wymieniony pułkownik otrzymał, nie był wzmianki o terenach zaboru pruskiego – dotyczyły tylko zaboru rosyjskiego.                                      Zresztą sam Wilson wył przekonany, że Polsce, do dostępu do Bałtyku wystarczy zneutralizowany dolny bieg Wisły…Dmowski sporo się musiał natrudzić, żeby mu ten idiotyzm wyperswadować. Zresztą udało się tylko częściowo /niemieckie Wolne Miasto Gdańsk/.

Wracając do kwestii fuzji: otóż Lotos ma tą fatalną cechę, że leży na wybrzeżu, które ma być odprzemysłowione i zdepopulacjowane i jego egzystencja, a co gorsza rozwój, idą w poprzek zamiarom naszych strategicznych sojuszników, które Solidaruchy gorliwie i bez sprzeciwu wykonują – tak jak to było z Żarnowcem.

W interesie państwa polskiego lepiej by było, gdyby to Lotos przejął Orlen, a nie odwrotnie, bo się skończy jak ze stocznią w Świnoujściu. A najlepiej zostawić sprawy jak są dzisiaj i trzymać swoje dziecięce umorusane łapki z dala od tych firm.

Adam Czochralski                                                                                  2021.03.08

[1]    https://pl.wikipedia.org/wiki/Morska_Stocznia_Remontowa_w_Świnoujściu

PS.

Korzystając z okazji Dnia Kobiet, pozdrawiam nasze umęczone  Panie i życzę im szczęścia,  zdrowia i sukcesów w w alce o Wasze elementarne prawa z tą Swołoczą co je dziś depcze.

Adam Czochralski                                                                          2021.03.08

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *